Wiadomości

  • Szefowie kuchni, restauratorzy i eksperci zachęcają do wsparcia branży gastronomicznej i podpisania „Manifestu dla polskiej gastronomii”. Czytaj więcej »

  • Na około 32 mld zł są szacowane straty galerii handlowych po trzykrotnym lockdownie. Ich właściciele odnotują przychody o ok. 5 mld zł niższe, czyli ponad 45 proc. rocznych przychodów. Obiekty handlowe wciąż nie odbudowały wskaźników odwiedzalności do poziomów sprzed pandemii. Dlatego branża apeluje do rządu o przywrócenie handlu w niedziele, co pozwoliłoby jej odrobić... Czytaj więcej »

  • W styczniu 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była tylko o niespełna 1% niższa niż w styczniu 2020 r. i aż o 13% niższa w porównaniu z grudniem 2020 r. W styczniu spożywcze sklepy małego formatu odwiedziło o 7% mniej klientów niż w grudniu i aż o 19% mniej niż w styczniu 2020 r., kiedy nie odczuwaliśmy jeszcze skutków pandemii – wynika... Czytaj więcej »

  • Wyniki najnowszego sondażu pokazują, że blisko 44% Polaków jest za tym, by rząd narzucił społeczeństwu używanie skutecznych masek ochronnych, zamiast przyłbic, szalików i chust. Z kolei prawie 45% rodaków uważa wręcz odwrotnie. Po ogłoszeniu nowych zaleceń rządowych 40% badanych nadal będzie nosiło materiałowe maseczki. Ponad 27% ankietowanych wybierze chirurgiczne,... Czytaj więcej »

  • Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców otrzymał od Ministra Zdrowia objaśnienia prawne w zakresie stosowania tzw. opłaty cukrowej, o które wystąpił 2 lutego 2021 r. w związku ze zgłaszanymi przez przedsiębiorców wątpliwościami - czytamy w komunikacie Rzecznika MŚP. Czytaj więcej »

  • Spółka dystrybucyjna MV Poland, należąca do MV GROUP, jednej z największych grup przedsiębiorstw w krajach bałtyckich, ma nowego dyrektora generalnego. Od 1 marca stanowisko to obejmie Donatas Zykus. Zastąpi on Arūnasa Rokasa, który kierował oddziałem firmy od 9 lat. Czytaj więcej »

  • Zrównoważony rozwój jest integralną częścią wszystkich obszarów funkcjonowania Hochland Polska. Osadzenie zrównoważonego rozwoju w strategii firmy gwarantuje, że jest to stała część kultury organizacyjnej, spójna z misją i wartościami całej grupy Hochland. Zapisane cele są wspólne dla całej organizacji, każdego pracownika Hochland Polska, niezależnie od miejsca pracy. Czytaj więcej »

  • Styczeń z kolejnymi podwyżkami w sklepach

    Poniedziałek, 22 lutego 2021

    Jak wynika z ogólnopolskiego monitoringu blisko 30 tys. cen ze stycznia tego i ubiegłego roku, największy wzrost odnotowały Produkty sypkie – 10,4%. Potem były tzw. Inne produkty – 7,5%, a za nimi znalazła się Chemia gospodarcza – 6,1%. Natomiast liderem spadków okazało się Pieczywo – 8,2%. Następny był Nabiał – 7,2% i Warzywa – 7%. Z poszczególnych produktów... Czytaj więcej »

  • Na Liczniku Strat Lockdownowych, uruchomionym w lutym br., na razie jest 31 mld zł. To koszty, jakie poniosły firmy, i zyski, które utraciły od marca 2020 roku. W opinii analityków ZPP i WEI największe szkody w gospodarce wyrządził pierwszy wiosenny lockdown, a najbardziej ucierpiały sektory handlu detalicznego oraz hurtowego oraz wciąż zamknięte branże, czyli m.in.... Czytaj więcej »

  • W tym roku, po raz pierwszy, możliwe jest zagłosowanie na najlepiej rotujące produkty poprzez wypełnienie ankiety elektronicznej. Czytaj więcej »

  • Pani Anna Tomaszewska pełniąca od 2017 r. funkcję Prezesa Zarządu w Wytwórczej Spółdzielni Pracy „Społem” z końcem grudnia 2020 r. przeszła na emeryturę. W związku z powyższym, Rada Nadzorcza wybrała p. Adama Jamroza na w/w stanowisko. Za wyborem przemawiał fakt, iż ma on doświadczenie w wielu obszarach, kluczowych z punktu widzenia funkcjonowania nowoczesnego... Czytaj więcej »

  • W ub.r. było o ponad 17% mniej promocji w gazetkach niż w 2019 r. Na największym minusie są sklepy dziecięce – 87%. Duże spadki są w sieciach RTV-ADG – 45%, sklepach z art. z kategorii kultury i rozrywki – 38%, a także w hipermarketach – 24%. Mniejsze redukcje objęły drogerie i apteki, cash & carry oraz supermarkety. Z kolei największy wzrost odnotowały dyskonty – 12%.... Czytaj więcej »

  • W 2020 roku Grupa Muszkieterów, działająca na czterech europejskich rynkach, wypracowała wzrost obrotów o 2,3 proc. Obroty siedmiu szyldów należących do Muszkieterów – Intermarché, Netto (działające we Francji), Bricomarché, Bricorama, Brico Cash, Roady oraz Rapid Pare-Brise – a także stacji paliw wyniosły 42,1 miliarda euro. Z kolei przychody pionu rolno-spożywczego... Czytaj więcej »

  • Polski handel produktami szybkozbywalnymi nieźle daje sobie radę w epoce pandemii. Jednak to, czy wyjdzie on z tego trudnego okresu bez szwanku, nie jest takie oczywiste. Czytaj więcej »

  • Roślinne zastępniki produktów odzwierzęcych przestały być niszą, weszły już do mainstreamu i coraz częściej trafiają do koszyków zakupowych. Część konsumentów całkowicie odchodzi od produktów i składników odzwierzęcych, ale znacznie większa grupa ogranicza ich spożycie lub ma taki zamiar. Na ten trend reagują również producenci, o czym może świadczyć coraz szersza... Czytaj więcej »

  • Gastronomia jest jedną z branż, w które najbardziej uderzył lockdown i zamrożenie działalności związane z przeciwdziałaniem COVID-19. Restauracje i inne lokale mogą sprzedawać tylko na wynos i na razie nie ma mowy o możliwym terminie ponownego otwarcia. Dlatego coraz więcej miast – na mocy nowych przepisów – zwalnia przedsiębiorców z opłaty koncesyjnej za alkohol. Uchwały... Czytaj więcej »

  • Firma Mintel, ekspert w dziedzinie tego, czego pragną konsumenci i co wpływa na ich decyzje, opublikowała siedem trendów, które wpłyną na globalny rynek konsumencki w 2021 roku, a w nich analizy, spostrzeżenia i rekomendacje uwzględniające zachowania konsumentów, zmiany na rynku, przykłady działań innowacyjnych marek, a także szanse dla przedsiębiorstw i marek, jakie pojawią... Czytaj więcej »

  • Zgodnie z wcześniejszymi prognozami Polskiej Rady Centrów Handlowych średnia odwiedzalność obiektów handlowych w drugim tygodniu lutego 2021 roku była niższa o około 10 punktów procentowych niż w pierwszych dniach po pełnym otwarciu galerii i w dni handlowe wyniosła 76 proc. ubiegłorocznej. Czytaj więcej »

  • Trwająca pandemia nadal wpływa na europejskie rynki nieruchomości komercyjnych, ale zauważalne są różnice pomiędzy poszczególnymi sektorami i regionami – wynika z najnowszego raportu pt. „DNA of Real Estate” za czwarty kwartał 2020 roku, opracowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield. Czytaj więcej »

  • Bank Pocztowy podpisał umowę o współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Dzięki dostępowi do partnerów e-Izby i bliższym kontaktom z ekspertami e-commerce Bank będzie lepiej rozwijać swoje usługi cyfrowe i dopasowywać je do potrzeb rynku. Bank Pocztowy pracuje obecnie między innymi nad uruchomieniem śledzenia przesyłek pocztowych Poczty Polskiej z poziomu własnej aplikacji... Czytaj więcej »

  • Branża piwowarska dotkliwie odczuła ograniczenia w działalności sklepów i lokali gastronomicznych, spadek ruchu turystycznego oraz brak imprez masowych. To wszystko wpłynęło na kilkuprocentowy spadek sprzedaży piwa w 2020 roku. Największy dotyczył najpopularniejszego segmentu alkoholowych lagerów. Za to dynamiczne wzrosty zanotował segment piw bezalkoholowych, którego wartość... Czytaj więcej »

  • Obecnie nie są prowadzone żadne prace legislacyjne w zakresie zmiany stawek podatku akcyzowego – poinformowało Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na pytanie wystosowane przez Rzecznika MŚP zaniepokojonego licznymi informacjami medialnymi, mówiącymi o planowanej podwyżce akcyzy na napoje alkoholowe, w szczególności piwo. Czytaj więcej »

  • Na skutek pandemii COVID-19 zmniejszyła się sprzedaż do gastronomii, jednak dynamiczny wzrost w innych kanałach dystrybucji z nadwyżką zrekompensował ten spadek. Sprzedaż Grupy AMBRA wzrosła w pierwszym półroczu roku obrotowego 2020/2021 o 6,0% do 387,6 mln zł. Czytaj więcej »

  • Podczas spotkania w centrali Grupy MLEKOVITA w obecności Radcy Ambasady Kazachstanu w Polsce podpisano Memorandum o Porozumieniu pomiędzy MLEKOVITĄ a kazachską Spółką Krajową, dotyczące inwestycji w Kazachstanie na rzecz organizacji produkcji mleka i produktów mleczarskich. Czytaj więcej »

  • Europa nadal jest sparaliżowana pandemią koronawirusa. Ponowny wzrost liczby zakażeń oraz pojawienie się nowych, bardziej zakaźnych szczepów koronawirusa zmusiły wiele państw członkowskich do ponownego wprowadzenia lub zaostrzenia środków powstrzymujących rozprzestrzenianie się pandemii. Jednocześnie rozpoczęcie programów szczepień w całej UE daje podstawę do ostrożnego... Czytaj więcej »

  • Gastronomia jest jedną z branż, w którą koronawirus uderzył najmocniej. Co najmniej co trzeci lokal może nie przetrwać kryzysu i na stałe zniknie z kulinarnej mapy Polski – wynika z analizy specjalistów firmy Dotykačka. W trudnej sytuacji są zwłaszcza małe, rodzinne przedsiębiorstwa, które zostały pozbawione środków do życia. – Sytuacja wielu jest naprawdę dramatyczna... Czytaj więcej »

  • W czasie pandemii pijemy mniej piwa

    Wtorek, 16 lutego 2021

    Niepewna sytuacja pandemiczna, liczne obostrzenia w działalności sektorów powiązanych z piwowarstwem, a także podwyżka akcyzy, zaowocowały spadkiem sprzedaży piwa w 2020 roku, zwłaszcza w segmencie alkoholowych lagerów. Równolegle piwa bezalkoholowe kolejny raz zanotowały wzrost popularności i po raz pierwszy osiągnęły wartość 1 miliarda złotych. Czytaj więcej »

  • Niemal siedmiu na dziesięciu Polaków nie popiera nałożenia na media dodatkowego podatku. Patrząc na wiek respondentów, widać, że najwięcej oponentów jest w grupie mającej od 18 do 22 lat. Przedstawiona koncepcja nie podoba się głównie osobom, które żyją w miastach liczących 100-199 tys. i ponad 500 tys. mieszkańców. Zdaniem prawie 65% badanych, koncerny medialne dobrze... Czytaj więcej »

  • Zarząd IGLOO w nowym składzie

    Wtorek, 16 lutego 2021

    1 lutego 2020 nastąpiła zmiana w Zarządzie firmy IGLOO sp. z o.o., jednego z największych polskich producentów profesjonalnych urządzeń chłodniczych i agregatów skraplających dla sklepów i gastronomii. Czytaj więcej »

  • Firma Mintel ogłosiła trzy kluczowe trendy, które wpłyną na globalny rynek żywności, napojów i gastronomii, w tym analizy, spostrzeżenia i rekomendacje uwzględniające zachowania konsumentów w perspektywie 12 miesięcy („teraz”), 18 i więcej miesięcy („wkrótce”) oraz 5 i więcej lat („w przyszłości”): Czytaj więcej »

więcej artykułów